Bestyrelsesmøde den 3. juni 2026


Afholdt: Karensmindevej 38, hos Henrik
Tilstede: Lars, Henrik, Erling
Afbud: Janine og Fahim
Referent: Erling og Henrik

 Dagsorden:

- Velkomst
- Godkendelse af dagsorden (og rækkefølge af punkter)
- Medlemmer/betalt kontingent
- Adgang til netbank
- Evaluering af containere
- Badminton
- Skt Hans/Sommerfest
- Indbrudsforebyggelsesmøde
- Kunstgræsbane
- Næralarm
- Bussluse
- Næste møde
- Evt.

Velkomst

Godkendelse af dagsorden (og rækkefølge af punkter)

Dagsorden og punktrækkefølge godkendt uden bemærkninger.

Medlemmer/betalt kontingent:

Henrik oplyste, at der pr. 13.04.26 var indgået 38 indbetalinger pr. bankoverførsel og 26 pr. MobilePay. Der var et antal overindbetalinger (1 på 346,50; 4 på 594,06 og 1 på 891,09), lige som der var en underindbetaling på kr. 250,-

Henrik finder ud af, hvilke husstande disse 'skæve' betalinger kommer fra og følger op, når han har fået adgang til netbank...

Adgang til netbank:

 ...hvilket skulle være lige op over - efter et noget langstrakt og bøvlet forløb med flere forskellige kontakter hos Nordea, som ikke altid har været lige gode til at svare på henvendelser og håndtere forespørgslerne lige effektivt.

Evaluering af containere:

Det blev bemærket, at lejen denne gang var rundt regnet 50% højere end sidste gang. Beløbet er betalt, men Henrik og Lars følger op fsv. angår grunden til merprisen.

Badminton:

Der er endnu ikke bestil baner, men Lars følger op og finder ud af, om det fortsat er muligt, og om der er interesse.

Skt Hans/Sommerfest:

Invitation opdateret og uddelt. Den var præget af mindre tekniske tekstudfald, som dog ikke fandtes at være meningsforstyrrende. Lars lægger endvidere invitationen op i Facebookgruppen.

Henrik og Erling indhenter info fra Janine om forventet deltagerantal d. 18.06. og koordinerer indkøb af pølser, brød, smørelse og drikkelse samt skumfiduser - og en quizpræmie. Lars undersøger i samme forbindelse, om der er brugbare restpartier af drikkevarer, grillbakker o.lign. fra tidligere arrangementer.

Erling medbringer grill og boombox til musik/akkompagnement. Henrik sørger for bålsted, og han og Lars sørger for borde. Janine og/eller Inga står for snobrødsdej.

Indbrudsforebyggelsesmøde:

Der havde tidligere været aftalt et infomøde om indbrudsforebyggelse, som imidlertid måtte aflyses pga. problemer med oplægsholderens bil. Der var stadig interesse for et sådant møde, men processen var gået lidt i stå pga. travlhed. Ønsket er at få arrangeret et møde i efteråret, når der er mindre travlt. Lars følger op med Janine og Tryg.

Kunstgræsbane:

Efter at processen havde ligget lidt i dvale, blev Lars pludselig kontaktet af skolens leder, som var interesseret i et møde med Lars, og da der var fælles interesse for at få gang i en dialog om bl.a. støjforhold, var et møde blevet aftalt til den 23.06.

Næralarm:

Lars var - fejlagtigt, viste det sig - blevet kontaktet ang. Næralarm, et nabobaseret alarmsystem. Det fandtes nærliggende at sondere medlemmernes interesse for et sådant system ved at aftale en præsentation af Næralarm om muligt i sammenhæng med mødet om indbrudsforebyggelse. Lars følger op.

Bussluse:

I FaceBook-gruppen var der kommentarer om det urimelige i, at busslusen på Søndervangsallé allerede havde været spærret af i lang tid mhp. udbedring af underminering, og at afspærringen endvidere var blevet forlænget til 3. juli - uden at der i al den tid var sket noget som helst. Erling følger op og får en status på projektet fra rette vedkommende.

Næste møde:

Næste møde blev aftalt til d. 2. september 2026 kl. 19 hos Erling, Sydtoften 41.

Evt.

Der var intet til behandling under Eventuelt, men den øvrige bestyrelse takker for den dejlige dadel-/kokoskage! :-)